Аналітичні підсумки робочого тижня 27.11-2.12.2017

Привіт, якщо ви уважно дочитували дайджести на цьому тижні то, мабуть знаєте, що я їх автор. Оскільки за вихідні не набралося новин (Окрім фестивалю «Plan B», та перекриття дороги у Покотилівці) я вирішив трохи проаналізувати ті новини що вже відбулись. Ця стаття є виключно моєю ініціативою та думкою, із всім що тут написано можуть не погодитися мої колеги, ви, та навіть здоровий глузд.

Тож почнемо, перша новина про яку я б хотів поговорити, це те що перший віце-мер Терехов позичив 15 мільйонів гривень заради того щоб вкласти їх у той самий фонд, з якого отримує дивіденди нинішній мер, Кернес.

Скоріше за все причиною такого кроку є наближення виборів очільника міста, на які із великою ймовірністю пан Терехов таки піде. Через це, на мою думку, Геннадій Адольфович намагається забезпечити лояльність можливого наступника до себе. Саме тому 15 мільйонів було узято в борг, а не викладено зі своєї кишені. Завдяки цьому Терехов залишається у боржниках наближеної до мера людини. Завдяки цьому, у випадку якщо Терехов не виконає свою частину зобов’язань варто чекати позову у суд, що до стягнення бору та штрафу.

Фото: KHARKIV Today

Вівторок ознаменувався активністю «Національного корпусу», молоді люди вдень тимчасово зупинили знімання серіалу «По законам военного времени», а ввечері зупинили автобус донецького «Шахтаря».

Якщо до ситуації з Шахтарем немає майже ніяких претензій, окрім хіба необхідності влаштувати таку розмову не тільки футболістам, а й тим хто відповідав за рішення не випускати дітей у футболках «Мій тато герой», що на мою думку було б продуктивніше. То із зупинкою знімання вийшов прокол, причому одразу подвійний. По-перше, як виявилось на наступний день жодної заяви до «Політеху» не надсилали, по-друге, «НК» не підкріпив свої дії позовом до суду, чи то до правоохоронних органів. Через це їхні дії виглядають більше яка хуліганські, а не як дії захисників української держави, і хоча результатів від позовів та заяв було б не більше ніж є, однак якщо ми хочемо щоб правоохоронці та судова система працювала, необхідно їх спонукати до цього. Як не дуже коректний, але приклад, можна наводити базу сайту «Миротворець», яку нині активно використовують СБУ та прикордонна служба.

фото: Ultras Hearts

Третя новина, яка пройшла майже червоною лінією через увесь робочий тиждень, це запуск «електронного квитка» у місті. Як вже було зрозуміло після першої презентації, перед розробниками не стояло задачі зробити оплату проїзду суттєво зручнішою, рівно як і позбавити тролейбусні та трамвайні депо готівкового обороту коштів. Єдине що здатна у майбутньому вирішити ця система, це облік пільгових пасажирів, яким обіцяють видати спеціальні картки.

Тепер більш детально та послідовно:

  1. Всі переваги електронних карток розбилися у перший же день, бо як виявилося більша частина автоматів з їх поповнення/продажу не запрацювала вчасно, а ті що працювали періодично перезавантажувались, через що ні з ранку, ні після обід, і навіть після 16-ої години, більшість терміналів не почала штатну роботу. Інша проблема показала типову для більшості ініціатив мерії неготовність самого транспорту до такої оплати. Не дивлячись на те, що готуватись до введення електронної оплати проїзду почали місяці за 2-3, у п’ятницю не у всіх трамваях та тролейбусах встановили валідатори, які мають зчитувати квитки та картки. І останнє, але не менш важливе у питанні зручності, це те що автомати на вулиці не приймають купюри більше ніж 20 гривень, і не видають решту, що призведе до ситуації аналогічної до тієї що є зараз у метро, коли вам потрібно купити квиток, а купюра у вас більше ніж 5 грн. Окрім цього, немає можливості дізнатися баланс на своїй картці, що після підключення до системи метрополітену, змусить багатьох вираховувати, чи вистачає їм балансу на картці для оплати проїзду.
  2. Готівка залишається, 1-го грудня із тролейбусів та трамваїв не зникли кондуктори, а водії, через гучномовці, продовжують просити оплатити проїзд. А це в свою чергу означає, що працівники та керівництво депо матимуть змогу оперувати готівкою, яка буде зібрана понад «план» (сума яку мають здавати водії та кондуктори у кінці своєї зміни, все що зібрано вище залишається на їх розсуд).
  3. Облік пільговиків єдиний можливий позитив, однак без системи прямого відшкодування, якої поки що у нас немає, дозволить хіба що статистично обраховувати якими маршрутами пільговики користуються частіше, та скільки через це не отримують комунальні підприємства.
Фото: Харківська міська рада

І остання на сьогодні новина, це підтвердження фінансування будівництва метро у бік вулиці Одеської, із подальшим придбанням нових потягів. Місто отримає всі необхідні, згідно з проектом 320 мільйонів євро. Однак чекати, що будівництво тунелів за станцією Метробудівників почнеться найближчим часом ще зарано, по-перше, гроші не на рахунках, по-друге, необхідно спочатку провести тендери, та визначити хто буде будувати метро, третє це необхідність відселення людей із житлових будівель, що зараз стоять над місцями де буде облаштовано тунелі. Окрім цього слід зауважити, що у сусідньому Дніпрі, від рішення про виділення коштів, до початку роботи на будівних майданчиках, пройшло біля трьох років, оскільки не могли визначити хто саме буде будувати.

Тож харків’янам та жителям околиць, що кожен день мають виїжджати чи в’їжджати у район Гагаріна-Одеська-Аеропорт, 28м\р чи Жихір, варто розуміти, що питання будівництва, в оптимістичному темпі, займе 2-2,5 роки, однак це швидше, ніж якщо б місто будувало б Державінську та Одеську самотужки.

На цій стримано оптимістичній ноті, я бажаю всього вам найкращого, при виході з вагонів не залишайте свої речі, читайте Громадське Харків.

Свої пропозиції, питання та зауваження, ви маєте змогу писати у коментарях групи у Фейсбук, а також на нашу пошту: hromadske.kh@gmail.com

Якщо ви побачили помилку, або знаєте більше про це, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Свід Олексій

Свід Олексій

Журналіст та аналітик «Громадського Телебачення Харків»
Свід Олексій